söndag 1 januari 2012

God fortsättning!

Nu har det nya året startat och nu blir det spännande att se vad det för med sig. Jag lovade inget igår för jag har blivit så gammal att jag lärt mig att man kan ändå inte hålla sina löften. Ett år lovade jag att jag skulle bli mer hälsosam och gå ned i vikt. Jag köpte till och med ett årskort på friskis och svettis, men det tog inte lång tid förrän jag var tillbaka i mina gamla slöa vanor. Nej, det är bättre att inget lova och bara njuta ett år till!
Jag kommer i alla fall att sälja min lägenhet i Stockholm detta år. Så nu är det dags att hitta en mäklare igen. Jag har testat några stycken eftersom jag sällan bor mer än två år på samma ställe. Jag har också tjänat en hel del pengar på varje försäljning och därför kan jag hela tiden köpa större bostadsrätter som ligger mer centralt. Jag kommer kanske att sluta med en 7-rummare i innerstan till slut. Det viktiga är att kunna vänta ut den bästa köparen och i år skall jag inte ge mig förrän jag får det pris jag tänkt mig. Om man har bråttom när man säljer lägenheten kommer man inte att kunna tjäna pengar på den. Nu skall jag sätta mig och ringa runt till mäklarna och i och med det kommer jag att kunna få fram en bra sammanställning och jämförelse dem emellan. Om jag får tid över skall jag publicera den sammanställningen här i bloggen. Genom att jag gör det kan vem som helst ha nytta av jämförelsen mellan mäklarna i Stockholm.