lördag 31 december 2011

Hitta bra mäklare

När man skall köpa eller sälja en lägenhet eller villa i Stockholm kan det vara lite svårt att bestämma sig för vilken mäklare man skall anlita. Det finns hur många som helst att välja mellan och hur skall man veta vilken man skall bestämma sig för? Det finns nog ingen som kan ha ett klart besked att ge men en sak är i alla fall säker: man skall inte ge sig på försöket att sälja sin bostad själv. Här måste jag verkligen varna de som tycker att de skall spara in på avgiften till mäklaren. Det kan visa sig att det istället blir en mycket dyrköpt erfarenhet.
När det gäller valet av mäklare kan man kanske ta kontakt med andra människor som sålt sin bostad genom mäklare. Det kan vara ett bra sätt att få lite "inside information". Man kan också ringa runt och intervjua mäklarna om vad de har att erbjuda. Man kanske inte alltid skall välja den som tar minst betalt för att sälja en bostad. Det kan många gånger vara bättre att betala lite mer för uppdraget för att man skall kunna få den bästa hjälpen.
Jag kommer att delge dig mina erfarenheter av mäklare och jag kommer säkert också att skriva upp de mäklare jag tycker gjort bästa jobbet. Troligen kommer jag också här att namnge de mäklare jag inte tycker arbetat så bra. Jag har däremot inte kunskap om alla mäklare som finns i Stockholm och därför kommer jag att behöva hjälp med att få in information av er. Hör gärna av dig till mig och berätta vad du råkat ut för och vilka mäklare du anlitat. Detta kan göra att vi senare kommer att ha en heltäckande recension av de mäklare som jobbar i Stockholm.