onsdag 28 december 2011

Min nya blogg

Här kommer jag att dela med mig av alla mina erfarenheter av att köpa och sälja lägenhet i Stockholm. Jag har gjort det ett antal gånger med varierat resultat. Jag har lärt mig att det är väldigt viktigt hur man går till väga när man till exempel skall sälja sin bostad. Jag har nu gjort det tre gånger och jag har många vänner som gjort det också, så jag tycker att jag har ganska bra erfarenhet. Jag har aldrig sålt någon villa och jag kommer nog heller inte att köpa någon. Det är möjligt att det blir mer intressant när jag blir äldre och får barn. I dagsläget är det inte intressant alls.
Jag har haft tur att jag har lyckats hitta mycket bra mäklare och det har gjort att alla mina försäljningar har gått mycket smidigt till och jag har fått bra betalt för mina lägenheter. Jag tror också att en del kan bero på att jag har valt att sälja bostäderna när priset på lägenheter varit ganska högt. Jag har också lyckats pricka in så jag köpt bostäder när priserna har varit förhållandevis låga. Det har gjort att jag lyckats tjäna en del pengar på affärerna. Det är inte alltid man kan lyckas pricka in bostadspriserna som jag gjort och ibland kommer man kanske att bli tvungen att sälja i en lågkonjunktur. Det kan handla om att man fått sämre ställt eller att man kanske förlorat sitt jobb eller liknande. Det är väl bara att hoppas på att man inte hamnar i en sådan situation.
Jag har startat denna blogg för att kunna ge tips på vad man skall tänka på när man köper och säljer bostad och för att kunna ge tips på bra mäklare. Jag har också fått en del indikationer på mäklare i Stockholm som inte är så seriösa och troligtvis kommer jag också att skriva om dem här i bloggen.
Jag hoppas att du kommer att ha nytta av min information.