onsdag 7 mars 2012

Att bygga nytt

Jag har varit och tittat på fastigheten flera gånger nu och jag blir mer och mer intresserad av att köpa den. Problemet är bara att ju fler gånger jag åker dit och inspekterar så upptäcker jag nya saker som måste åtgärdas. Det är på gränsen att jag tycker att huset är så dåligt att jag måste riva det och bygga nytt. Nu är det så att jag definitivt inte klarar av att bygga hus utan jag måste nog i alla fall försöka renovera det i alla fall. Visst skulle det vara fint att riva ned det gamla och få ett nytt fräscht hus, men jag tror att det blir alldeles för kostsamt. Huset är också mycket vackert som det är och om jag kan få till en bra renovering så vet jag att det kommer att bli väldigt vackert. Jag tror att det är så att grunden inte är helt bra. Eftersom det är ett trähus rakt igenom måste jag troligen lyfta upp det på något vis och lägga nya och rejäla balkar längst ned. Det verkar som att de har börjat ruttna ut. Ibland får jag kalla fötter och funderar på om jag verkligen skall ge mig in på det stora projektet. Samtidigt vet jag att jag kommer att få en fantastisk bostad för min familj om jag lyckas ro hem det hela. Det är en förhållandevis billig fastighet jag köper men jag har kalkylerat med att jag måste lägga ned en stor summa pengar på renoveringen. Jag måste ta mig en ordentlig fundering och inte rusa iväg och ta mig vatten över huvudet. Jag måste verkligen känna att jag klarar av att göra en massa arbete själv och att jag kan få tag på bra hantverkare om jag skall kunna renovera huset.