lördag 5 maj 2012

Ny bostad

Tänk så svårt det kan vara att köpa en ny bostad egentligen. Det är ju så hemskt mycket att välja mellan i Stockholm så man blir alldeles snurrig. Jag tror att jag kommer att få problem med det här. Jag har än inte kommit till något ställe som jag känner är helt rätt. Jag har tittat på bostäder i centrala delarna av Stockholm och jag har kollat på villor och lägenheter en bit utanför staden. Jag har inte fastnat för något än. En del är för dyra och en del är det för mycket att göra på. Jag har nästan bestämt mig för att inte satsa på renoveringsobjekt i alla fall. Jag är lite för okunnig på det och det kan bli riktigt dyrt i slutändan om man inte vet vad man ger sig in på. Jag har testat olika mäklare också för att se vad de har att erbjuda och de har alla så olika villkor att jag blir yr på det. Jag har egentligen inte någon aning om jag gör rätt eller inte. Jag måste sätta mig in i hur det fungerar med lån och räntor och jag måste undersöka bostadsmarknaden bättre. Jag tror inte man skall förhasta sig och kasta sig in i en bostadsaffär utan att ha läst på ordentligt. Jag vill att det skall bli en lönsam affär att köpa en bostad och inte en förlustaffär. Det handlar om stora pengar och man vill ju också hitta en bostad som man trivs i och kan tänka sig att bo i ganska länge.